Kembali Menulis dengan Nafas Baru

Image result for writing photography

#1 Assalamualaikum semua.

Fuh, lama sebenarnya hasrat aku untuk buka blog, dari tahun lepas lagi tapi tertangguh-tangguh. Sampai lah sekarang, aku nekad nak mula jugak, kalau tak sampai tahun depan tak mula2 haha. Berhari2 jugak aku ambil masa untuk set up blog ni....dari nama blog,  header,  layout dan future planning, semua aku kena pikir.

So....Kenapa aku nak buka blog? 

1. Rindu
2. Rinduuu
3.Terlalu Rindu
3. Ish kan aku dah kata aku rindu!

Aku mula blogging sejak 13 tahun lagi, walaupon tulisan aku masa tu memualkan, tapi blogging  dah sebati sangat dengan aku. Kalau tak silap, last aku blog masa akhir tahun 2017. Bila tak blogging rasa kosong weyh. Otak aku asyik berliga memikirkan post2 yang aku boleh karang untuk blog, walaupon blog dah lama berkubur.

Image result for danbo photography
Hmm, ya biarlah ia berkubur lol. Lagi senang untuk aku buka blog baru berbanding hidupkan blog lama. Tapi aku admit macam kosong juga la blog aku ni berbanding blog dulu hahaha. Aku agak tawar hati nak guna blog lama sebabkan privasi disitu agak kurang. Aku lebih suka remain anonymous sbb ada benda yang aku nak sangat tulis, tapi aku lebih selesa kalau orang yang kenal aku tak tahu.



Masalah URL dan Nama Blog...

Kemudian, aku tak minat dengan URL dan nama blog tu. Nama blog tu pon aku tukar terlampau berkali2. Yela, masa muda2 dulu aku buat benda bukan pikir panjang. Selamba letak tarikh tahun lahir kat URL, dengan nama blog entah pape. Konon nak nama unik, sekali tak kena dengan jiwa, hahaha.

Jadinya lama jugak la aku pikir untuk nama blog ni, sebab kalau boleh nak melekat sampai bila2. Aku nak nama yang dekat dengan diri aku dan menggambarkan benda2 yang aku akan tulis dekat blog aku. Aku harap aku akan kekal la menulis di blog ni. InsyaAllah aku dapat seimbangkan antara dunia study dan blogging.

Love,
Bedelia.

You Might Also Like

12 Comments

  1. Takpe bed. Slow2 blogging. Welcome back to blog world. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you huda. Tu la awkward jugak sebenarnya sbb bertahun tak blogging >.<

      Delete
  2. Menulis salah satu cara untuk meluahkan perasaan dan melepaskan stress. Teruskan menulis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat. Stgh orang suka tulis diari sbb benda ni la... Tapi skrg zaman moden kan, mcm2 medium utk menulis

      Delete
  3. all da best and welcome back ^^

    ReplyDelete
  4. Samalahhh.. Dulu time sekolah memang aktif gila blogging tapi lepas tuh dah stop dah sebab kononnya nak fokus dekat benda lain. Tapi lepas tuh rasa kosong. Sebab saya menulis untuk meluahkan idea. Jadi bila dah terlalu banyak idea lepas tuh takdek medium nih rasa macam nak pecah otak sebab semua idea berlegar2 dalam kepala je lol. So nak try aktif semula walaupun tak aktif sepenuhnya. Anyways, saya blogwalk sini and welcome back ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha apasal sama sangat otak kita ni? ni lah withdrawal effect kalau dah terjebak dgn dunia blogging agaknya hehe

      Delete
  5. Replies
    1. tq ^^ read your article too, looks like we started blogging at around the same age ^^

      Delete
  6. link blog saya sekarang ni sumpah pelik..tapi saya tk tukar2..tengah pikir bila boleh tukar..
    link pon terjdi bersebb...what can i say? hee

    ReplyDelete
  7. dulu terjebak dengan blogging since sekolah menengah juga. mengarut je entri awal-awal tu hahaha. tapi bila dah masuk fasa "matang" sikit (sikit je la), update blog pun tak sampai 10 kali setahun haha. sekarang 2020 je macam ada semangat baru sikit untuk lebih rajin menulis XD

    btw followed your blog. do visit mine too :) https://officialnasa28.blogspot.com/

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda :) Untuk reply yg lebih pantas, boleh hantar atau notify saya di Curheart.logika@gmail.com.

***Boleh juga tinggalkan emel anda beserta komen, supaya saya dapat notify anda. Harap maaf atas kesulitan.


SUBSCRIBE to not miss my updates! :)

Enter your email address: